Dieet voor de overgang

clubgreen&%^*hb | mei 6, 2019 | 0 | De Overgang , Vrouwen

Dieet voor de overgang

Veel fysieke veranderingen vinden plaats tijdens de overgang. Een bekende klacht in verband met deze veranderingen is gewichtstoename. Deze gewichtstoename is voornamelijk te wijten aan een verandering in hormonale balans. In de overgang produceert je lichaam minder hormonen dan oestrogeen. Hierdoor wordt uw metabolisme langzamer. De calorieën die je neemt worden langzamer verbrand door je lichaam. Op deze manier kom je aan. Lichaamsvet vindt zijn weg naar je buik en dit is de laatste plek voor vrouwen waar ze willen dat vet zich nestelt. Veel vrouwen in de transitie willen graag die extra kilo's kwijtraken. Ze willen zich weer comfortabel voelen. Het is moeilijker om gewicht te verliezen tijdens de overgang. Met een beetje extra inspanning kunt u echter terugkeren naar uw gewenste gewicht. Een dieet voor de transitie kan hierbij helpen.

Je dieet voor de overgang.

Vrouwen in transitie die aankomen, willen zo snel mogelijk van die kilo's af. Een dieet lijkt in deze gevallen vaak de beste optie. Diëten zijn echter meestal erg streng. In veel gevallen moet u bijvoorbeeld grote groepen voedingsmiddelen uit uw dieet weglaten. Dan is er een goede kans dat u in korte tijd kilo's kwijtraakt. Diëten zijn ook vaak van korte duur. Wanneer het dieet stopt, komen de kilo's in veel gevallen terug. Wanneer u in transitie bent, is het niet raadzaam om een ​​dergelijk streng dieet te volgen. Overgang is een periode waarin je lichaam belangrijke veranderingen ondergaat. Het hormonale evenwicht verandert en dit kost veel energie. Tijdens de overgang zou het ideaal zijn om geen voedingsstoffen, vitaminen en mineralen te reserveren. Je lichaam heeft dit echt nodig. Daarom is het, als een dieet voor transitie, beter om te kiezen voor een gezonde levensstijl. Hier heb je een goede balans tussen het dieet voor transitie en een gezond leven. Een goede manier om gezond te eten is om zoveel mogelijk bewerkte voedingsmiddelen te vervangen door natuurlijk, onbewerkt voedsel.

Verplaats en verlies gewicht

Naast een gezond dieet, is een goede lichaamsbeweging een zeer belangrijke factor in een dieet voor de overgang. Als je oefent, verbrand je calorieën. Op deze manier helpt u uw lichaam met een gezond lichaamsgewicht. Nu kun je eenvoudiger gaan door de trap op te gaan of in het park te wandelen. Als je een stap verder wilt gaan, is krachttraining een zeer goede optie. Je verliest spiermassa tijdens de overgang. Spiermassa verbrandt vet en daarom is krachttraining een uitstekende manier om vet te verbranden.

Overwin uw overgangsoverzichtOverwin je transitieorder

Stress: de grote boosdoener

Stress is een van de belangrijkste boosdoeners bij het werken aan een dieet voor de overgang. Stress vertraagt ​​de werking van de schildklier. Je lichaam produceert ook meer cortisol als je veel stress ervaart. Deze twee dingen dragen bij aan de opslag van vet in uw lichaam. Probeer zoveel mogelijk op afstand te blijven. Met andere woorden, zoek een goede balans tussen inspanning en ontspanning. Dit vergroot de kans dat uw dieet vóór de transitie een succes wordt.



Lees Meer

Related Posts

Meest recente berichten

Overgang en uitdunnen.

Overgang en uitdunnen.

clubgreen&%^*hb | mei 5, 2019 | 0

[ad_1] Overgang en uitdunnen. Tijdens de overgang verandert het hormonale evenwicht en verplaatst het vet zich naar andere plaatsen in het lichaam. Het metabolisme is langzamer. Dit betekent dat het…

Categorieën

Informatieve links