Gewicht verliezen tijdens de overgang

clubgreen&%^*hb | oktober 28, 2018 | 0 | Afvallen , Vrouwen

Gewicht verliezen tijdens de overgang

Tijdens de overgang de hormonale regulatie In je lichaam neemt de hoeveelheid oestrogeen af. Dit verandert onder andere de verdeling van vet. Veel vrouwen merken bijvoorbeeld dat vet meer rond de buik zit. (lees hier meer opgezette buik) De overgang zorgt ook voor een verandering in het metabolisme. Het metabolisme werkt minder snel, waardoor het lichaam langzamer calorieën gaat verbranden. De snelheid van uw metabolisme kan tot 20% afnemen. Bovendien zorgt een lager oestrogeengehalte ervoor dat je meer honger hebt, omdat je gevoel van volheid afneemt. Dit alles samen maakt afvallen tijdens de overgang Het is zeker niet gemakkelijk. U kunt er echter iets aan doen. afvallen tijdens de overgang het is nog steeds mogelijk

Overwin uw overgangsoverzicht
win je transitieorder

Eet het juiste voedsel

Eet het juiste voedsel Het juiste voedsel is essentieel als je wilt afvallen tijdens de overgang. Een van de belangrijkste tips is om te stoppen met het eten van snelle koolhydraten. Snelle koolhydraten omvatten wit brood, witte pasta en verwerkte producten met veel geraffineerde suikers. U kunt denken aan frisdrank en koekjes. Al deze producten zorgen voor zeer hoge pieken in uw bloedsuikerspiegel. Dit is in tegenstelling tot vetverbranding. Je wordt er ook erg moe van. onstabiele niveaus van bloedsuikerspiegel. Kies daarom voor meer volkorenproducten en meer rauw voedsel, zoals groenten, fruit, noten en zaden. Het is echter belangrijk om voldoende en gevarieerd te eten, omdat je lichaam tijdens de transitie voldoende voedingsstoffen nodig heeft. Eet daarom niet minder dan 1500 calorieën per dag, maar ook niet meer dan 2000 calorieën.

Vermijd stress

Stress is erg slecht voor je lichaam. Vooral als je wilt afvallen tijdens de overgang Je wilt stress zo veel mogelijk vermijden. Door stress neemt de hoeveelheid cortisol in je lichaam toe, waardoor je bloedsuikerspiegel fluctueert. Als gevolg van pieken in uw bloedsuikerspiegels, voelt u zich nog meer als suikers en neemt uw koekjes, chocolade en cake sneller. Daarom is het erg belangrijk om de problemen die je stress veroorzaken zo veel mogelijk op te lossen. Dit voorkomt dat u sneller stress veroorzaakt door ongezonde snacks te eten. U houdt zich bijvoorbeeld meer bezig met een ontspannen tijdverdrijf, zoals schilderen of breien. Om meer te ontspannen, kun je ook overwegen om yoga of meditatie te doen. Een eenvoudige wandeling in het park kan ook een spanningsvrij effect hebben, wat helpt om dit te doen. afvallen tijdens de overgang

Handige tips die u ondersteunen tijdens het afvallen.

Afvallen tijdens de overgang? Probeer krachttraining

Tijdens de overgang neemt je spiermassa af. En dat is hoe de spieren in rust vet verbranden. Minder spieren betekent dat vetverbranding afneemt, wat resulteert in gewichtstoename. Misschien heb je nog nooit krachttraining gedaan, maar dat zou je moeten weten. krachttraining Zeker niet alleen voor mannen. Probeer wekelijks krachttraining te doen en je zult zien dat je de spieren langzaam maar gestaag opbouwt. Dit garandeert niet alleen snellere vetverbranding, maar ook een meer gespannen lichaam. Je krijgt ook meer energie als je actief bent geweest. Genoeg voordelen om krachttraining te proberen. Als je geen krachttraining wilt doen, is het in ieder geval belangrijk dat je een uur per dag beweegt.



Lees verder

Related Posts

Meest recente berichten

Gewicht verliezen tijdens de overgang

Gewicht verliezen tijdens de overgang

clubgreen&%^*hb | oktober 28, 2018 | 0

[ad_1] Gewicht verliezen tijdens de overgang Tijdens de overgang de hormonale regulatie In je lichaam neemt de hoeveelheid oestrogeen af. Dit verandert onder andere de verdeling van vet. Veel vrouwen…

Categorieën

Informatieve links