Hoe de ergste slaap te hebben

clubgreen&%^*hb | november 25, 2016 | 0 | Wellness

Sleep. Iets wat je als vanzelfsprekend beschouwt als je goed slaapt, maar als je ooit moeite hebt gehad met slapen, weet je precies hoezeer het je leven kan ruïneren.

Ik heb het een beetje over slapen op deze blog gehad, maar na ervaren mijn aandeel in slechte slaap door de jaren heen (en onlangs opnieuw gehad), ik wilde het weer aanraken als onderdeel van mijn gezonde reboot-serie. En hoewel het geen workout-update of inzicht in gezonde eetgewoonten is, dicteert mijn slaap meer dan wat dan ook voor mij. Dat is nogal voor de hand liggend, omdat er zoveel regeneratie en revitalisatie van je cellen gebeurt 's nachts, maar het is vrij gemakkelijk om te vergeten en ook als vanzelfsprekend te beschouwen. We zullen het hebben over slaap in twee delen, ik hoop dat je geniet van deel een!

Ik heb de afgelopen maanden veel moeite gehad met slapen (vaak midden in de nacht wakker) naar de dingen die echt een geweldige slaap helpen en belemmeren. Ironisch genoeg merk je het nauwelijks op als je slaapt, maar als het erg is, is het zo erg …. Zo is het leven! Na het betalen van een beetje meer aandacht voor mijn slaaproutines in de laatste paar weken (voorafgaand aan een reis naar New York!), Is mijn slaap gelukkig behoorlijk verbeterd, maar bij het doorlopen van dit proces heb ik een paar belangrijke dingen ontdekt die ervoor zorgen dat ik de ergste slaap ooit. We zullen volgende week een andere post delen over hoe je een betere slaaproutine kunt ontwikkelen, maar kijk ondertussen eens naar de dingen die je kunt doen om echt heel erg slecht te slapen (ik houd van die aanpak weet je nog wel?). Omdat je helemaal niet goed wilt slapen, toch?

Vermijd een slaaproutine te hebben

Hoe minder je lichaam weet wat te verwachten, hoe beter.

Wat is een betere manier om je volledig buiten meppen te voelen dan naar bed en wakker worden op een totaal ander moment van de dag, elke dag? Ons lichaam gedijt goed op routine, dus dat is het allerlaatste wat je wilt doen. Ga laat naar bed en nooit op hetzelfde moment. Rol het bed dan uit wanneer je lastig gevallen wordt!

Wil je de beste nachtrust? Ontwikkel een slaaproutine waar je altijd aan vasthoudt, zodat je lichaam weet wanneer hij moet slapen en wanneer hij geniet van wakker te zijn.

Drink Too Much

Maak om 4 uur kennis met je badkamer (en een kater).

Wie houdt er niet van wakker te worden om elke avond om vier uur naar het toilet te gaan? Dus drink heel veel … Veel koffie en alcohol, met name die de natuurlijke ritmes van je lichaam afwerpen, waardoor je ook midden in de nacht wakker wordt of moeite hebt om in slaap te vallen.

Dus je wilt de beste nachtrust? Als je iemand bent die wakker wordt en naar de badkamer moet gaan, overweeg dan hoeveel je drinkt voordat je naar bed gaat.

Doe Zero Exercise

Eigenlijk moe zijn wordt overschat.

Wie wil eigenlijk moe zijn? wanneer je probeert af te drijven? Dat zou het geval zijn als je overdag oefende, maar in plaats daarvan alle fysieke oefeningen vermijden. Houd in plaats daarvan gewoon al onze opgekropte nerveuze energie binnen, zodat wanneer je in bed ligt het in een wirwar naar voren komt en je in slaap valt. Ok?

Dus u wilt de beste nachtrust? Brand wat van dat elke dag af, zodat je je meer moe voelt. Zelfs een korte wandeling helpt!

Do Unplug Before Bed

Meer is meer als het gaat om schermen voordat je gaat slapen.

Scroll scroll scroll. Wie heeft er een boek nodig als je instagram, Facebook, pinterest, reddit en tumblr hebt (zo nodig herhalen)? Wat je ook doet, stop die telefoon of het scherm niet lang genoeg om je ogen te laten rusten en laat ze zich aanpassen aan het feit dat het niet langer overdag is. Geniet van dat witte heldere licht zolang als je kan!

Wil je de beste nachtrust? Omarm digitale downtime zodat je lichaam zich kan aanpassen aan de nacht en je hersenen kunnen vertragen.

Slaap met je telefoon in armen Bereiken

Mis geen minuut.

let op, alles wat 's nachts kan worden afgehandeld (zoals e-mails of berichten) is dat wel. Doe niet wat je doet, je telefoon in een andere kamer in quarantaine plaatsen, maar in plaats daarvan zorgen dat het altijd binnen handbereik is en dat alarmgeluid mooi en hard is zodat je niets mist.

Wil je de beste nachtrust? Houd je telefoon 's nachts in een andere kamer.

Eet echt te laat

Hoe voller je wordt als je gaat liggen, hoe beter.

Als het je lukt om een ​​zwaar diner te eten vlak voordat je gaat slapen dat zou je moeten doen, want in plaats van je goed verteerd te voelen en je lichaam in staat te zijn om te rusten, kun je in plaats daarvan al je energie richten op het verteren!

Wil je de beste nachtrust? Eet zo vroeg mogelijk, zodat je lichaam tijd heeft om te verteren.

Druk op die snooze-knop

en word wakker met het ergste mogelijke geluid.

Als je elke tien minuten een uurtje kunt snoozen in plaats van die extra slaaptijd hebben, of gewoon opstaan, waarom niet? Ik bedoel, wie houdt er niet van dat alarm herhaald en herhaald (en voorbij)? En hoe vreselijker en botter het alarm afgaat, hoe beter. Je zou zeker geen leuke muziek of een zonlichtalarm moeten hebben die je langzaam en ontspannen wakker schudt – maak die enge piep waardoor je je afvraagt ​​of het brandalarm afgaat waardoor je in paniek uit bed springt of de klok slaat door de kamer.

Wil je de beste nachtrust? Vermijd dutten – stel je wekker later in of dwing jezelf uit bed.

Oversleep

Niets interessants gebeurt er voor de lunch toch?

Zelfs als het normale ritme van je lichaam je op een redelijk uur wakker maakt, het is waarschijnlijk beter voor u om terug te gaan slapen en later wakker te worden. Waarom naar je lichaam luisteren als het bed zo comfortabel is? En als je kunt, zorg er dan voor dat wanneer je daadwerkelijk uit bed komt dat je het onder dwang in het midden van een slaapcyclus doet, zodat je je absoluutste ergste kunt voelen. Ok?

Dus u wilt de beste nachtrust? Probeer te ontwaken wanneer je lichaam dat zegt.

Blijf op de hoogte voor onze volgende week over hoe ik aan mijn slaaproutine heb gewerkt, zodat ik beter kan slapen! Ik zou ook graag willen horen of je slaapproblemen hebt waarmee je te maken hebt, omdat de bovenstaande problemen persoonlijk voor me zijn en ik weet dat iedereen anders is als het gaat om slapen!

Illustratie door Natalie Ong.



Meer lezen op deze link

Related Posts

Meest recente berichten

Gewicht verliezen tijdens de overgang

Gewicht verliezen tijdens de overgang

clubgreen&%^*hb | oktober 28, 2018 | 0

[ad_1] Gewicht verliezen tijdens de overgang Tijdens de overgang de hormonale regulatie In je lichaam neemt de hoeveelheid oestrogeen af. Dit verandert onder andere de verdeling van vet. Veel vrouwen…

Categorieën

Informatieve links