Hoe een nieuwe gezonde gewoonte aan te nemen (en eraan vast te houden!)

clubgreen&%^*hb | augustus 22, 2016 | 0 | Gezondheid

Hey guys! Welkom terug in de Healthy Habits-serie!

Zoals ik in mijn laatste bericht heb genoemd, ben ik de laatste jaren volledig gedesillusioneerd geraakt door hardcore, angstaanjagende nieuwjarenresoluties die ik in het verleden ' Het was bekend dat ik mezelf aan het begin van elk jaar doorverbond. Dit jaar zeg ik hier weer doei en hallo tegen gezonde gewoonten. Het is iets waar ik me nu al een tijdje op concentreer, dus ik dacht dat het een goed moment zou zijn om enkele van de dingen die ik heb geleerd met je te delen. We gaan heel veel leuke dingen in deze serie behandelen, maar eerst, dus je wilt een paar nieuwe gezonde gewoonten toevoegen aan je routine, maar weet niet hoe. Welnu, we zijn hier om met u te delen hoe u daarmee kunt beginnen … en hopelijk vasthouden!

Blijf bij één gewoonte

Het lijkt logisch om aan alle gezonde gewoonten tegelijk te werken tijd, maar de kans is groot dat je het langer volhoudt als je één voor één focust. Dat zal ook helpen om de druk op u te verminderen, wat belangrijk is om iets nieuws te doen. Zoals ik al zei, ben ik geneigd om grote zelf-revisies uit te voeren en tegelijkertijd elke gezonde gewoonte te implementeren, maar door ervaring, het werkt gewoon niet om je levensstijl zo belangrijk te veranderen, het maakt je vrijwel gek , dus in plaats daarvan probeer ik deze slechts één voor één vast te houden.

Probeer het een maand uit

Ze zeggen dat het 20 dagen duurt om een ​​gewoonte te vormen, maar laten we het zeker een beetje geven maand om het echt te laten intrekken. Er kunnen hier en daar een paar dagen zijn dat je andere prioriteiten vergeet of hebt, maar als je 31 dagen blijft duren, is de kans groot dat je goed op weg bent om die gewoonte voorgoed te integreren. . En als je eenmaal de positieve voordelen van je nieuwe gewoonte begint te zien, zul je het zo gemakkelijk vinden om verder te gaan!

Ontwikkel je gewoonte naast een bestaande

Dit is een idee dat ik kreeg van een vriend van mij, die zei dat ze gemotiveerd was om eerder op te staan ​​als ze eenmaal het concept van het dagelijks doen van een soort van oefening (zelfs een lage impact) had aangenomen. Door de twee bij elkaar te brengen, was het gemakkelijker om ze te laten gebeuren en mocht ze ook twee belangrijke vakken aanvinken zodra ze wakker werd. Genius!

Verdun het in kleine stapjes

Voel niet dat je vanaf dag één 100% moet gaan, het is de kunst om je in een nieuwe gewoonte te verdiepen, dus het is niet zo'n grote schok voor je systeem. Dus als je eerder probeert te wekken, gebruik dan je 31 dagen om te acclimatiseren. Begin de eerste week 15 minuten eerder wakker te worden en de week erna nog eens 15 minuten, zodat je eindelijk een uur na een maand wakker wordt. Op deze manier zul je eraan wennen dat het een meer ongedwongen en ontspannen manier is.

Wees voorbereid op obstakels en verleidingen

Er zijn ongetwijfeld dingen die je van de wagen willen duwen, dus een weg erheen is om vooruit te plannen – of dat nu betekent dat je gezonde snacks moet inpakken als je weet dat vijftien je hoofd naar de automaattijd is of al je sportspullen naast je bed plaatst als je waarschijnlijk omvalt als je zou moeten opstaan ​​voor een wandeling. Maar maak je geen zorgen als je af en toe je gezonde gewoonte niet kunt doen, het doel van een gewoonte is dat het een lange termijn is, en daarom mag je af en toe wel eens vervallen. Ga morgen gewoon terug op het paard!

Deel jouw succes!

Net zoals ik hier ben om wat gedachten over gezonde gewoonten te delen om mezelf in de rij te houden, een geweldige manier om jezelf te motiveren is om je successen (en mislukkingen) met andere mensen. Nog beter? Zorg dat je een belangrijke ander, huisgenoot, ouders of wie dan ook samen met jou bent op de gezonde gewoonte.

Werk je nieuwe gewoonte in je levensstijl

Denk aan je nieuwe gezonde gewoonte als onderdeel van je levensstijl, in plaats van een soort van hardcore Fad die je na 30 dagen weer zult opnemen. Als je je nieuwe gewoonte heel erg belastend vindt, moet je misschien iets meer haalbaar heroverwegen … Wees niet bang om toe te geven dat iets, in het bijzonder, niet voor je werkt.

Beloon jezelf wanneer Je bereikt je mijlpaal

Omdat je het verdient. Genoeg gezegd!

Om het nog eenvoudiger voor je te maken om aan je gewoonten te werken, hebben we deze eenvoudig te printen Habit Tracker samengesteld. Schrijf gewoon uw bestaande en nieuwe gezonde gewoonten opzij en controleer wanneer u ze doet! Je kunt de volledige kopie op A4-formaat hier downloaden. Je kunt het ook kleiner afdrukken en in je bullet-journaal plakken (ik begin dit dit jaar !!).

Zo vul je het in:

Blijf kijken voor meer gezonde gewoontenartikelen! [19659002] Illustratie en afdrukbaar door Natalie Ong



Meer lezen op deze link

Related Posts

Meest recente berichten

Gewicht verliezen tijdens de overgang

Gewicht verliezen tijdens de overgang

clubgreen&%^*hb | oktober 28, 2018 | 0

[ad_1] Gewicht verliezen tijdens de overgang Tijdens de overgang de hormonale regulatie In je lichaam neemt de hoeveelheid oestrogeen af. Dit verandert onder andere de verdeling van vet. Veel vrouwen…

Categorieën

Informatieve links