Hoe u een betere slaaproutine maakt: voor, tijdens en na

clubgreen&%^*hb | april 9, 2016 | 0 | Wellness

Sleep. Niets leuker dan dat?

Je kunt een liter kombucha drinken, je chakra's in lijn brengen, elke dag uren in een naar beneden gekeerde hond spenderen, alleen superfoods eten of een jade-ei knallen, maar als je niet de juiste hoeveelheid krijgt of slaapkwaliteit, je kunt net zo goed de rest uit het raam gooien. Dat komt omdat, terwijl veel wellness-trends komen en gaan, de slaap alles overstijgt. Daarom wisten we dat we erover moesten praten als onderdeel van de serie Gezonde gewoonten ! Onderzoekers beginnen nu te suggereren dat slapen, in plaats van slapen een van de drie pijlers van gezondheid is (samen met voeding en lichaamsbeweging), het meest effectieve wat je kunt doen om je hersenen en lichaam te herstellen voor hun gezondheid

Maar de realiteit is dat veel van ons moeite hebben om genoeg slaap te krijgen, of het nu komt door overmatige blootstelling aan schermen, slapeloosheid of stress. Ik weet voor één hoe het is om in een patroon te verkeren dat je laat naar bed gaat of de hele nacht wegdraait. Het ergste! Natuurlijk zijn er voldoende verdedigbare redenen voor slechte slaap – werkende nachtdiensten, het nemen van verschillende medicijnen, angst of een nieuwe moeder die niet weet wanneer ze weer een goede nachtrust zal krijgen (vingers en tenen zullen snel worden gekruist) !). Maar voor de rest van ons, een verslaving aan Pinterest of gewoon denken dat we niet echt zoveel hoeven te slapen, zijn geen goede redenen en kunnen een ramp zijn, zowel op korte als lange termijn.

Maar wat kun je doen over waardeloze slaap? In de afgelopen paar jaar heb ik ontdekt dat het grootste hulpmiddel voor een betere nachtrust het creëren van een persoonlijke routine is door tijd te investeren in en plannen te maken voor, vóór en na de slaap. Laat je er niet geobsedeerd door voelen (dat kan slechte nachtrust verergeren!), Maar een paar gewoontes op zijn plaats zetten om een ​​betere slaap te creëren. En hoewel het zeldzaam is om altijd goed te slapen, heb ik ontdekt dat veel van deze dingen me hebben geholpen. De truc is om ze te proberen en te zien welke voor u werken, zodat u uw eigen persoonlijke slaaproutine kunt maken!

Hier zijn een paar gedachten over het ontwikkelen van betere slaaproutines!

Vóór

De focus op uw routine voorafgaande om naar bed te gaan, gaat over bouwgewoonten die je kalmeren en ontspannen, waarbij je geleidelijk de activiteitsniveaus verandert, zodat je de slaap gemakkelijker kunt omhelzen, in plaats van direct in een staat te worden gesust om te moeten slapen, omdat je niet in staat bent om te slapen. De grote hier is om je apparaten uit te schakelen voordat je naar bed gaat, zodat je ogen zich kunnen aanpassen aan de nacht. Thee drinken, wat yoga doen en een boek lezen zijn allemaal eenvoudige technieken die hier ook helpen.

Tijdens

Het is duidelijk dat het doel van een routine tijdens de slaap is om te stoppen met wakker worden, waardoor je er helemaal niet van kunt slapen. Creëer dus een omgeving die bevorderlijk is voor slaap door de kamer donker te maken en ervoor te zorgen dat het een koele temperatuur is. Als je geneigd bent om wakker te worden om naar het toilet te gaan, overweeg dan misschien om de thee voor het slapengaan over te slaan. En als u 's nachts wakker wordt en begint te panikeren dat u niet voldoende slaapt, concentreer u dan op het nemen van 20 diepe ademhalingen. Dit helpt me als ik door angst in de nacht word geraakt!

Na

Vreemd genoeg kan je ontwenningskuur invloed hebben op je algehele slaapgewoonten, routines en kwaliteit, dus vergeet niet de uren na je slaap als je je beter ontwikkelt slaaproutines. Voor mij persoonlijk gaat het erom de waakervaring aangenamer te maken (met muziek in plaats van een vreselijk alarm en door natuurlijk licht te gebruiken) en goede redenen te creëren om uit bed te komen (een lekker ontbijt, een work-outsessie gepland met vrienden)

Hieronder hebben we een slaaptracker voor u gemaakt, omdat u, zonder uw slaap te volgen, het moeilijk kunt vinden om zelfs maar te weten hoe u daadwerkelijk slaapt. Misschien is het beter (of erger) dan u denkt! Download hier de afdrukbare .

Uiteindelijk is het maken van een slaaproutine die voor jou werkt echt een kwestie van vallen en opstaan, uitwerken waar je lichaam van houdt en op reageert. Het is dus een goed idee om met verschillende activiteiten en gewoonten te experimenteren en te zien hoe ze voor u gaan. Er is geen one size fits all als het gaat om slapen, maar wat je routine ook is, het hebben van iemand kan echt helpen – als het maar 3 uur voor het slapengaan niet op Instagram scrollt:).

Illustratie door Natalie Ong.



Lees verder

Related Posts

Meest recente berichten

Gewicht verliezen tijdens de overgang

Gewicht verliezen tijdens de overgang

clubgreen&%^*hb | oktober 28, 2018 | 0

[ad_1] Gewicht verliezen tijdens de overgang Tijdens de overgang de hormonale regulatie In je lichaam neemt de hoeveelheid oestrogeen af. Dit verandert onder andere de verdeling van vet. Veel vrouwen…

Categorieën

Informatieve links