Meatless Monday

Meatless monday

Meatless Monday

Meatless Monday

Meatless monday staat voor ‘een (maan)dagje minder vlees eten per week’. Het is een mondiale beweging welke in 2003 gestart is. Inmiddels is Meatless Monday actief in 34 landen. Het doel van dit initiatief is om de vleesconsumptie te verminderen ten behoeve van onze gezondheid maar ook die van ons milieu en klimaat.

Continue Reading

Zeewier; voedsel van de toekomst?

Zeewier eten

Zeewier; dé nieuwe trend?

De wereldbevolking groeit. In de komende 40 jaar zal de wereldbevolking toenemen van de huidige 6,5 miljard naar 9 miljard mensen. Als we aan ons consumptiepatroon en onze landbouwmethoden niets wijzigen, hebben we in 2050 twee aardbollen nodig om ons te voorzien van voedsel, water en energie. Niet gek dus dat de behoefte aan duurzaam voedsel toeneemt. Voor zeewier is de laatste tijd veel belangstelling omdat grootschalige zeewierteelt een economisch rendabel alternatief lijkt. 70% van onze aardbol bestaat uit oceaan. Deze oceanen bieden enorm veel ruimte en veel biodiversiteit.

Continue Reading

Duurzame restaurants

Duurzame restaurants

Duurzame restaurants

Ook binnen de horeca speelt duurzaamheid een steeds grotere rol. Restaurantwebsite IENS biedt sinds enkele jaren de mogelijkheid aan restaurants om hun duurzame of MVO-prestaties zichtbaar te maken. Wat houdt dit duurzaamheidsprofiel voor restaurants in?

Continue Reading

Klimatariër, de trend van 2016

Ook met een groen hart vlees eten: de klimatariër

Ook met een groen hart vlees eten: de klimatariër

Na de vegetariër, de flexitariër, de veganist en de paleo-eter is er een nieuwe trend op het gebied van eten: de klimatariër. Je bent een klimatariër als je nadenkt over hoe jouw persoonlijke CO2-uitstoot verkleind kan worden zonder daarvoor een voedselgroep te laten zoals veganisten of vegetairërs doen.

Continue Reading

7 tips voor de beginnende moestuinier

Moestuinieren

Groente uit eigen tuin

Moestuinen zijn de laatste jaren enorm in populariteit gestegen. Moestuineren is hip en booming. Vooral onder jonge mensen. Niet voor niets kwam Albert Heijn voor de tweede keer met haar succesvolle moestuinactie. Het hebben van een moestuin past ook geheel in de trend van gezond en bewust eten en leven.

Continue Reading

Blijf op de hoogte met de ClubGreen nieuwsbrief:

Lifestyle

Planet

Business