Menstruatie overgang

clubgreen&%^*hb | mei 6, 2019 | 0 | De Overgang , Vrouwen

Menstruatie overgang

De overgang bestaat uit verschillende perioden. De eerste en langste periode is pre-menopauze. Tijdens deze fase zullen hormonale fluctuaties optreden en zal de menopauze beginnen. Tijdens de pre-menopauze beginnen uw eierstokken te verminderen met de productie van verschillende vrouwelijke hormonen. Je kunt nadenken over de hormonen progesteron en oestrogeen. Dit veroorzaakt veranderingen in je menstruatie en verandert je menstruatiepatroon. Je lichaam ondergaat deze verandering omdat het einde van de vruchtbare periode nadert. Het einde van de vruchtbare periode is ook bekend als menopauze.

Een periode van confrontatie.

Menstruele overgang wordt door veel vrouwen als zeer confronterend ervaren. Je vruchtbaarheid verliezen is ook niets. Misschien wil je nog steeds een kind hebben of je bent te jong om de overgang te maken. Het gevoel dat nog niet klaar is voor deze nieuwe fase kan veel weerstand bij vrouwen veroorzaken. Dit is normaal. Menstruele overgang is echter een natuurlijk biologisch proces dat niet kan worden gestopt. Vroeg of laat zal hij je helpen dit te accepteren. Daarnaast is het belangrijk om goed op de hoogte te zijn van de veranderingen in de overgang van de menstruatie, zodat u zich hier goed op kunt voorbereiden.


Overwin uw overgangsoverzicht
Overwin je transitieorder

Veranderingen in de overgang van de menstruatie

De overgang begint met de langste periode onmiddellijk: de vorige menopauze. In deze periode van 6 tot 7 jaar bereidt je lichaam zich voor op de menopauze. Tijdens de pre-menopauze heb je nog steeds menstruatie. Zodra de menopauze begint, is je laatste menstruatie voorbij. Pre-menopauze is een fase waarin je veel veranderingen zult ervaren in de overgang naar de menstruatie. De hormonen beginnen te oscilleren: je eierstokken zullen minder vrouwelijke hormonen produceren. U kunt nog steeds een redelijk stabiel menstruatiepatroon hebben aan het begin van de vorige menopauze. De menstruatie kan echter iets langer duren dan normaal. Na verloop van tijd kan de menstruatie erger worden. De menstruatie kan bijvoorbeeld langer duren dan u gewend bent en kan meer bloedverlies ervaren. De intervallen tussen de menstruatie kunnen ook langer of korter zijn. Deze veranderingen in de menstruatie zorgen ervoor dat je erg moe bent en overdag minder energie hebt.

Wat kun je zelf doen?

Menopauzale menstruatiesymptomen kunnen ervoor zorgen dat u zich erg moe voelt. Je hebt geen energie om actief te zijn en je voelt je apathisch. Het is echter erg belangrijk om voldoende te bewegen. Een eenvoudige activiteit, zoals een wandeling van een half uur, kan u helpen zich beter te voelen tijdens de menstruele overgang. Je mag niet wachten, maar sporten kan je meer energie geven. Bovendien kan het veel helpen om je dieet aan te passen voor de overgang. Je lichaam heeft veel voedingsstoffen nodig. Daarom eet hij een gevarieerd dieet en neemt hij veel vitamines en mineralen in. Met de overgang kan je lichaam wat extra ondersteuning gebruiken. De symptomen van de menopauze verdwijnen hiermee niet, maar op deze manier kunt u de overgang naar de menstruatie aangenamer maken.



Lees verder

Related Posts

Meest recente berichten

Overgang en uitdunnen.

Overgang en uitdunnen.

clubgreen&%^*hb | mei 5, 2019 | 0

[ad_1] Overgang en uitdunnen. Tijdens de overgang verandert het hormonale evenwicht en verplaatst het vet zich naar andere plaatsen in het lichaam. Het metabolisme is langzamer. Dit betekent dat het…

Categorie├źn

Informatieve links