Mijn ultieme gids voor het maken van Granola thuis

clubgreen&%^*hb | juli 25, 2018 | 0 | Wellness

Muesli, heerlijk genoeg om elke dag te eten en gemakkelijk genoeg om zelfs de meest onervaren kok te maken. Geef me op!

Als je een fan bent van koken (of zelfs eten!), Weet je dat het zo'n beetje een serie formules is, dit + dat = dit heerlijke gerecht. Gelukkig is niets, net als bij het bakken, hetzelfde niveau als de formules voor het maken van je eigen granola. Wat betekent dat het niet alleen eenvoudig is, granola is het type gerecht waar je mee kunt experimenteren en plezier hebt zonder al te veel risico om het helemaal op te vullen … Tenzij je het verbrandt! Voeg daar het feit aan toe dat winkelmelk gekochte granola vaak duur is en kan worden verpakt met conserveermiddelen of suikers, er is zoveel reden om het zelf te maken.

Als je hier al een tijdje aan het lezen bent, weet je dat ik graag veel verschillende mueslarsmaken maak, en in werkelijkheid zijn de opties vrijwel onbegrensd. Dus ik dacht dat het leuk zou zijn om de ultieme granola-gids samen te stellen – en je te laten zien hoe eenvoudig het is om creatief te zijn in de keuken. Hieronder hebben we de brede formule gedeeld voor het maken van uw eigen versie (s) en in het algemeen passen deze ratio's bij elk type granola dat u maakt. Je kunt het echter ook vermengen (excuseer de woordspeling!). U kunt bijvoorbeeld een kopje basis gebruiken voor meer gedroogd fruit of noten als u van extra textuur houdt of minder de voorkeur geeft.

3 kopjes basis Begin met een eenvoudige basis zoals haver of boekweitgrutten, die zullen fungeren als een (heerlijk smaakabsorberend) platform voor alle andere ingrediënten, en ook je granola opwaarderen zodat je sommige van die duurdere ingrediënten verder kunt brengen. Als je liever gehakte noten als basis gebruikt, kun je dit ook doen (dat maakt het een paleo-vriendelijke optie).

1 kopje noten / zaden Kies een enkele soort noten of meng een paar verschillende soorten samen. Noten geven je granola wat crunch en een beetje meer proteïne, waardoor je langer vol blijft voelen.

Een half kopje Gedroogd fruit Gedroogd fruit geeft je een heerlijke kauwsmaak en een beetje zoetigheid. Bij het kiezen van gedroogd fruit moet je controleren of het toegevoegde suikers of sulfiden bevat, beide dingen die je wilt vermijden als je kunt.

Een halve kop vezels Wanneer de meeste mensen denken aan vezels, denken ze eraan dat het iets is dat we eten als we ouder zijn om onszelf regelmatig te houden. En hoewel ja, het is daar goed voor, in werkelijkheid is vezel zo (zo!) Veel meer … in feite is het de brandstof die je darmen nodig hebben om al die goede bacteriën te voeden. Dus het eten van vezels is de sleutel tot een goed gevoel, en ik vind het leuk om zoveel mogelijk te krijgen. Granola is de perfecte plek om een ​​beetje van je dagelijkse vezels te verbergen, door psylliumschil of chiazaden toe te voegen.

Een eetlepel Spice Hier kunt u creatief worden met de smaak van uw muesli en ook enkele gezonde kruiden toevoegen die zowel opwarmen als goed voor u zijn. Je kunt meer dan een eetlepel toevoegen als je dat wilt!

Een kwart kopje Sweetness Een vleugje zoetheid maakt je muesli extra heerlijk, en als je de onderstaande zoetstoffen gebruikt, zie je dat ze een subtielere smaak hebben dan suiker. Je kunt ook de toegevoegde zoetheid overslaan als je er niet bij bent.

Een kwart kopje olie Ten slotte helpt de toevoeging van een beetje vet / olie je om de ingrediënten te combineren en te helpen het knapperig te maken zodra het is gebakken.

Als je alle ingrediënten hebt gecombineerd, plaats je ze op een bakplaat en bak je ze 15 minuten op matig vuur (ongeveer 180 graden Celsius of 350 Fahrenheit), haal je het eruit en mix je het halverwege. Als het goudbruin is, haal het dan uit de oven en laat het afkoelen, en breng het over naar een luchtdichte pot – het blijft 2 – 3 weken op een koele plaats in je kast.

Het grootste risico bij het maken van uw muesli is het verbranden – vanwege de natuurlijke oliën in de ingrediënten, evenals de extra boter of het vet, heeft het de neiging snel in de oven te branden. En hoewel het er tijdens het koken misschien niet knapperig uitziet, krijgt het na het afkoelen een heerlijke crunch, dus laat je niet verleiden om de kooktijd te overdrijven als je twijfelt. En zorg ervoor dat je het in de gaten houdt en eruit haalt zodra het goudbruin begint te worden, omdat de temperatuur van de oven enigszins kan verschillen.

De laatste fase van het granola-proces is … het eten ervan! Dit is wanneer je creatief kunt worden met kleurrijke gezonde toevoegingen zoals fruit, yoghurt, eetbare bloemen en alles wat je hartje begeert. Ga erop uit en maak / eet / geniet van granola!

Illustratie door Natalie Ong.

Vind je dit recept leuk? Pin het op Pinterest!



Bron

Related Posts

Meest recente berichten

Gewicht verliezen tijdens de overgang

Gewicht verliezen tijdens de overgang

clubgreen&%^*hb | mei 9, 2018 | 0

[ad_1] Gewicht verliezen tijdens de overgang Tijdens de overgang verandert het hormoonhuis in uw lichaam en vermindert de hoeveelheid oestrogeen. Dit verandert onder andere de verdeling van vet. Veel vrouwen…

Categorieën

Informatieve links