Mijn ultieme gids voor het maken van Granola thuis

clubgreen&%^*hb | januari 5, 2017 | 0 | Wellness

Muesli, heerlijk genoeg om elke dag te eten en gemakkelijk genoeg om zelfs de meest onervaren kok te maken. Meld me aan!

Als je een fan bent van koken (of zelfs eten!), Weet je dat het eigenlijk een serie formules is, dit + dat = dit heerlijke gerecht. Gelukkig is niets, net als bij het bakken, hetzelfde niveau als de formules voor het maken van je eigen granola. Wat betekent dat het niet alleen eenvoudig is, granola is het type gerecht waar je mee kunt experimenteren en plezier hebt zonder al te veel risico om het helemaal op te vullen … Tenzij je het verbrandt! Voeg daarbij het feit dat granola in de winkel vaak duur is en kan worden verpakt met conserveermiddelen of suikers, er is zoveel reden om die zelf te maken.

The Ultimate Granola Formula

Als je hier al een tijdje aan het lezen bent je zult weten dat ik graag verschillende granola-smaken maak, en in werkelijkheid zijn de opties vrijwel onbegrensd. Dus ik dacht dat het leuk zou zijn om de ultieme granola-gids samen te stellen – en je te laten zien hoe eenvoudig het is om creatief te zijn in de keuken. Hieronder hebben we de brede formule gedeeld voor het maken van uw eigen versie (s) en in het algemeen passen deze ratio's bij elk type granola dat u maakt. Je kunt het echter ook vermengen (excuseer de woordspeling!). U kunt bijvoorbeeld een kopje basis gebruiken voor meer gedroogd fruit of noten als u van extra textuur houdt of minder de voorkeur geeft.

3 kopjes basis Begin met een eenvoudige basis zoals haver of boekweitgrutten, die fungeer als een (heerlijk smaakabsorberend) platform voor alle andere ingrediënten, en voer ook je granola op zodat je sommige van die duurdere ingrediënten verder kunt brengen. Als je liever gehakte noten als basis gebruikt, kun je dit ook doen (dat maakt het een paleo-vriendelijke optie).

1 Kop van noten / zaden Kies een enkele soort noten of mix een paar verschillende variëteiten bij elkaar. Noten geven je granola wat knapperigheid en een beetje meer proteïne, waardoor het je langer vol blijft voelen

Een half kopje gedroogde vruchten Gedroogd fruit geeft je ook een heerlijke kauwsmaak een beetje zoetigheid. Bij het kiezen van gedroogd fruit, moet je controleren of het toegevoegde suikers of sulfiden heeft, beide dingen die je wilt vermijden als je kunt.

Een halve kop vezels Wanneer de meeste mensen denken aan vezels, denken ze omdat het iets is dat we eten als we ouder zijn om onszelf regelmatig te houden. En hoewel ja, het is daar goed voor, in werkelijkheid is vezel zo (zo!) Veel meer … in feite is het de brandstof die je darmen nodig hebben om al die goede bacteriën te voeden. Dus het eten van vezels is de sleutel tot een goed gevoel, en ik vind het leuk om zoveel mogelijk te krijgen. Granola is de perfecte plek om een ​​beetje van je dagelijkse vezels te verbergen, door psyllium husk of chia seeds toe te voegen.

One Tablespoon of Spice Dit is waar je creatief kunt worden met de smaak van je granola, en voeg ook enkele gezonde kruiden toe die zowel opwarmen als goed voor je zijn. Je kunt meer dan een eetlepel toevoegen als je wilt!

Een kwart kopje Zoet Een vleugje zoetheid maakt je muesli extra heerlijk, en als je de onderstaande zoetstoffen gebruikt, zul je merken dat ze heeft een meer subtiele smaak dan suiker. Je kunt ook de toegevoegde zoetheid overslaan als je er niet bij bent.

Een kwart kopje olie Eindelijk, de toevoeging van een beetje vet / olie zal je helpen de ingrediënten te combineren en helpen bij het maken van het knapperige eenmaal gebakken.

Als je alle ingrediënten hebt gecombineerd, leg ze dan op een bakplaat en bak ze 15 minuten op matig vuur (ongeveer 180 graden Celsius of 350 Fahrenheit), haal ze eruit en mix ze halverwege. Als het goudbruin is, haal het dan uit de oven en laat het afkoelen, en breng het over naar een luchtdichte pot – het blijft 2 – 3 weken op een koele plaats in je kast.

Het grootste risico bij het maken van je granola is branden het – vanwege de natuurlijke oliën in de ingrediënten, evenals de extra boter of het vet, heeft het de neiging om snel in de oven te branden. Hoewel het er tijdens het koken misschien niet knapperig uitziet, krijgt het na het afkoelen een heerlijke crunch, dus laat je niet verleiden om de kooktijd te overdrijven als je twijfelt. En zorg ervoor dat je het in de gaten houdt en eruit haalt zodra het goudbruin begint te worden, omdat de temperatuur van de oven iets kan verschillen.

De laatste fase van het granola-proces is … het eten! Dit is wanneer je creatief kunt worden met kleurrijke gezonde toevoegingen zoals fruit, yoghurt, eetbare bloemen en alles wat je hartje begeert. Ga erop uit en maak / eet / geniet van granola!

Illustratie door Natalie Ong.

Vind je dit recept? Pin it op Pinterest!



Originele bron

Related Posts

Meest recente berichten

Gewicht verliezen tijdens de overgang

Gewicht verliezen tijdens de overgang

clubgreen&%^*hb | oktober 28, 2018 | 0

[ad_1] Gewicht verliezen tijdens de overgang Tijdens de overgang de hormonale regulatie In je lichaam neemt de hoeveelheid oestrogeen af. Dit verandert onder andere de verdeling van vet. Veel vrouwen…

Categorieën

Informatieve links