Mijn zwangerschapstraining (en wat ik wou dat ik meer had gedaan!)

clubgreen&%^*hb | juli 14, 2018 | 0 | Levensstijl

Hallo jongens! Ik kom naar je toe met een nieuwe post voor zwangerschap in evaluatie. Deze keer alles over de oefening die ik deed in de negen maanden dat ik zwanger was en wat ik wou dat ik meer had gedaan.

Veel van jullie hebben gevraagd wat ik heb gedaan om fit te blijven en als iemand die altijd al graag een vorm van lichaamsbeweging wilde doen, wilde ik dat echt blijven terwijl ik zwanger was. Dat gezegd hebbende, je ervaart echt zoveel veranderingen in je lichaam, dus voor mij was het uitwerken van alles wat goed voelde, en aanpassen toen het niet zo goed aanvoelde. Bovendien, denk ik terug aan de bevalling en hoe ik me nu 10 dagen post partum voel (in de vroege dagen!). Ik denk dat er ook een paar dingen zijn die ik meer had kunnen doen.

Gewoon een kanttekening – ieders energieniveau is anders tijdens de zwangerschap, en het is echt een tijd dat je naar je lichaam moet luisteren en jezelf niet moet slaan als je niet wilt of niet kunt doen wat je normaal zou doen. Maar als je de energie hebt die het waard is om actief te blijven, denk ik dat dit het enige was dat me gezond hield, en ook hielp om mijn gewichtstoename in het zwanger te houden tot een gematigde 12 kg.

Eerste trimester

Dus voor mij betekende het eerste trimester dat ik letterlijk probeerde door te komen, en de gedachte aan het afzien van oefeningen en gewoon in bed blijven was aantrekkelijk (en op sommige dagen deed ik dat). Dat gezegd hebbende, heb ik vrij snel uitgewerkt als ik ooit binnen bleef en oefening vermeed, ik zou me zo veel slechter voelen. Een ding dat me een beter gevoel gaf, was elke dag lopen. De mix van frisse lucht, in staat zijn om een ​​breder beeld te krijgen in plaats van alleen de bank en ook wat energie uit te delen, heeft echt geholpen. Ik liep over het algemeen ongeveer 5 km bergopwaarts, wat zeker de hartslag omhoog bracht!

Tweede trimester

Ik had het geluk het gouden tweede trimester te ervaren, wat betekent dat ik me zo veel beter voelde en begon te genieten van zwangerschap. Ik ging terug naar mijn normale zachte yogalessen, maar voegde er een paar prenatale yoga- en pilateslessen aan toe. Ik ging ook door met lopen op elke dag dat ik geen les had, iets wat ik moet toegeven dat ik meer heb genoten van het doen van lessen. Natuurlijk was ik in al mijn lessen voorzichtig met mijn groeiende buil en nam altijd het advies van mijn leraren die altijd blij / paranoïde genoeg leken om veel te helpen.

Derde trimester

Tegen het derde trimester begon het fysiek hard te worden, dus nam ik mijn oefeningen weer wat rustiger aan, hield ik vast aan prenatale klassen van yoga en pilates en schakelde ik mijn gebruikelijke loopcircuit om naar een zachtere vlakke of licht hellende wandeling. Ik werd ook OBSESSED met zwemmen. De gedachte om te gaan zwemmen speelde constant in mijn gedachten, en het gevoel gewichtloos te zijn was het beste van de hele wereld en hielp de vloeistof terug te duwen naar mijn zeer gezwollen voeten en benen. Wanneer mogelijk ging ik naar een vriendenzwembad en deed wat rondjes of waterlopen. Ik wou dat ik me realiseerde hoe goed dit me eerder liet voelen!

Wat ik wou dat ik meer had gedaan

Terugkijkend, behalve het feit dat ik ervoor heb gezorgd dat ik elke dag iets doe (wat een prestatie op zichzelf is), heb ik het vanaf het begin heel gemakkelijk gedaan om zwanger te zijn, ik vond het geweldig dat iedereen je aanmoedigt om naar je lichaam te luisteren en te nemen het zachtjes. Ik ben een beetje bang om terug te gaan naar de echte wereld van HIIT-stijloefeningen (misschien niet?).

Maar wat ik me tijdens de bevalling realiseerde, is dat het krijgen van een baby eigenlijk de moeilijkste training is die je ooit zult doen (niemand zegt dit duidelijk genoeg), dus ik had zeker een kleine hoeveelheid krachttraining moeten volgen … Duwen is hard werken en ik denk dat als Ik had wat lichte krachttraining zoals squats, bilspieren enz. Het zou nuttig zijn geweest. Ik weet dat er veel personal trainers zijn die zich in dit soort dingen specialiseren, dus misschien wil ik er de volgende keer meer in investeren. Bovendien vertelt IEDEREEN dat je aan je bekkenbodemspier moet werken, wat ik af en toe deed, maar als ik mijn tijd had, zou ik elke vrije minuut gebruiken om dat te doen. Mijn schoonzus zei me om het te doen terwijl ik nu voer, wat een slimme manier is om te onthouden!

Het helpt als je van je workout houdt!

Had je favoriete workouts toen je zwanger was?



Lees Meer

Related Posts

Meest recente berichten

Gewicht verliezen tijdens de overgang

Gewicht verliezen tijdens de overgang

clubgreen&%^*hb | oktober 28, 2018 | 0

[ad_1] Gewicht verliezen tijdens de overgang Tijdens de overgang de hormonale regulatie In je lichaam neemt de hoeveelheid oestrogeen af. Dit verandert onder andere de verdeling van vet. Veel vrouwen…

Categorieën

Informatieve links