Praktisch advies dat u zal helpen om de overgang te overwinnen.

ClubGreen | oktober 28, 2018 | 0 | De Overgang

Afvallen in de praktische overgangstips:

De overgang is een periode die veel klachten kan oproepen.
Een van de meest voorkomende klachten is gewichtstoename.
De oorzaak van deze gewichtstoename is vaak een gevolg van de verandering in hormonale balans.
Tijdens de overgang zal je lichaam minder vrouwelijke hormonen produceren.
Hier kun je vooral denken aan de hormonen progesteron en oestrogeen.
Door een lager progesterongehalte in uw lichaam, zal uw metabolisme minder werken.
Je lichaam verbrandt tot 20% minder calorieën.
Vet dat niet verbrandt, vindt zijn weg naar de buik.
Dit terwijl het vet eerder op de heupen en benen zat.
Gewichtstoename betekent niet noodzakelijk dat u meer calorieën hebt genomen.
De calorieën Degenen die je neemt, verbranden alleen minder snel.
Dit kan erg frustrerend zijn voor vrouwen in de overgang, vooral als je altijd dun bent geweest.
Veel vrouwen willen Overgangsgewichtsverlies.
Helaas is het moeilijker om gewicht te verliezen tijdens de overgang, maar je kunt wel iets doen om je metabolisme te helpen gewicht te verliezen.

Overwin uw overgangsoverzicht

win je transitieorder

Eet en drink bewust

Gewichtstoename tijdens de overgang is bijna onmogelijk om volledig te voorkomen.
Misschien is je eerste reactie om heel weinig calorieën te nemen.
Er wordt echter heel weinig voedsel aanbevolen, vooral tijdens de overgang.
Je lichaam is bezig met het veranderen van hormonale balans en kan wat energie gebruiken.
Daarom is het belangrijk om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen en niet minder dan 1500 calorieën te eten.
Door af te vallen, kunt u het beste kiezen voor voedzame en gevarieerde voedingsmiddelen die veel vitamines, vezels en mineralen bevatten.
Je kunt denken aan het eten van volkorenproducten, noten, zaden, zaden en vooral veel fruit en groenten.
Er zijn voedingsmiddelen die je beter kunt verlaten als je wilt afvallen.
Op deze manier moet je stoppen met het eten van (veel) snelle koolhydraten.
Snelle koolhydraten Zorg ervoor dat meer vet wordt toegevoegd opgeslagen in je buik.
Vermijd, onder andere, geraffineerde suikers en witte bloem.
Op deze manier voorkomt het grote pieken in uw bloedsuikerspiegel.
Voorbeelden van producten met geraffineerde suikers, frisdranken, koekjes en gebak.
Vervang frisdrank zo veel mogelijk met water en minder met zoete snacks.
Voorbeelden van producten met witte bloem, witte pasta en wit brood.
Kies daarom voor volkorenbrood.

Beweeg je dun

Tijdens de overgang verbrand je minder calorieën dan vóór de overgang.
Dit betekent dat u langzaam maar zeker in gewicht zult toenemen als u hetzelfde bedrag in dezelfde hoeveelheden blijft eten.
Dus als je wilt afvallen, moet je wat meer trainen.
Dat is waarom het erg handig kan zijn om voldoende lichaamsbeweging te doen.
Met een eenvoudige wandeling verbrandt u meer calorieën dan u denkt.
Je kunt ook andere gezonde gewoontes leren.
Neem bijvoorbeeld een trap in plaats van de roltrap of de lift.
Stress is ook een grote boosdoener in gewichtsverlies.
Lichamelijke activiteit kan je helpen ontspannen, waardoor je er een wordt betere vetverbranding.
Dat betekent dat oefening je echt kan helpen om af te vallen.

Overwin uw transitiewebsite

Lees ook deze 9 tips om slank te blijven tijdens de vakantie:

Overwin uw transitiewebsite

Lees Meer

Related Posts

Dieet voor de overgang

Dieet voor de overgang

ClubGreen | mei 6, 2019 | 0

Dieet voor de overgang Veel fysieke veranderingen vinden plaats tijdens de overgang. Een bekende klacht in verband met deze veranderingen is gewichtstoename. Deze gewichtstoename is voornamelijk te wijten aan een…

Meest recente berichten

Wat is het vastendieet en is het een goed idee?

Wat is het vastendieet en is…

ClubGreen | juli 4, 2021 | 0

Het vastendieet is momenteel heel populair. Er bestaan verschillende varianten, maar het 16:8- en het 5:2-protocol zijn veruit de populairste. Net zoals we het eerder al deden voor onder meer het eiwitdieet nemen we…

Categorieën

Over ons:

Op Clubgreen vind je informatie over duurzaamheid en een duurzaam gezond leven. De afgelopen jaren zijn deze onderwerpen steeds nadrukkelijker in onze levens gekomen. En krijgen we er allemaal steeds meer mee te maken. Wij delen onze kennis graag vandaar dit blog. Wilt u een bijdrage leveren aan Clubgreen neem dan gerust contact op. Met jou idee en of voorstel voor bijvoorbeeld een leuke samenwerking. Mail ons gerust op info(a)clubgreen.nl